Giant

5 wskazówek dla biura odpowiadającego na potrzeby pracowników

|
Pracownicy pomagali rozplanować przestrzeń i wybrali motywy przewodnie na poszczególnych piętrach
W biurach pracownicy spędzają wiele godzin, dlatego istotną kwestią jest wygląd tego typu pomieszczeń. Na szczęście nowoczesne siedziby firm coraz częściej nastawione są na elastyczny model pracy przynoszący korzyści nie tylko dla klientów, ale i pracowników.

3. Ułatwić dojazd do pracy

Dla pracowników ważną kwestią jest lokalizacja biura. Niezwykle utrudnione codzienne przejazdy do pracy mogą zmniejszać efektywność i motywację, ponieważ pracownik wiele swojej energii zużywa na przesiadki między kolejnymi autobusami. Niejednokrotnie pojawiają się dyskusje na temat wyższości biura w centrum nad tym na obrzeżach miasta, i na odwrót. Zapewne popieranie jednej lub drugiej opcji uzależnione jest od miejsca zamieszkania. Jednak często to nie lokalizacja, a komunikacja odgrywa główną rolę. Dla przykładu, przy wyborze kompleksu Gdański Business Centre dla wielu pracowników Avivy atutem był szybki dojazd do biura różnymi środkami lokomocji. Umożliwia to bliskość metra, dworca kolejowego oraz przystanków tramwajowych i autobusowych. Do nowej siedziby pracownicy mogą dojechać też rowerem, a do ich dyspozycji przeznaczonych jest około 100 miejsc do parkowania jednośladów. To właśnie z myślą o takich osobach biurowce stwarzają możliwość skorzystania z pryszniców czy szatni.

 

4. Dostosować do zadań

Pracownicy każdego dnia muszą sprostać różnym zadaniom, a biura coraz częściej przystosowywane są do tego, by jak najbardziej im to ułatwić. Służy temu koncepcja Active-Based Working dzieląca powierzchnię na sfery przeznaczone do wykonania danego rodzaju pracy. Pracownicy też cenią sobie możliwość realizacji konkretnego zadania w miejscu, które będzie do tego najbardziej optymalne. Na tę potrzebę odpowiedziała m.in. Aviva przygotowując swoje biuro w kompleksie Gdański Business Centre. Wydzielone zostały tu strefy przeznaczone do wykonywania zadań o różnej dynamice, czyli samodzielnych lub zespołowych. W nowym biurze nie ma osobnych gabinetów dla prezesów, a firma odeszła od hierarchicznego modelu pracy w stronę partnerskich form współdziałania. W tej samej przestrzeni biurowej co centrala firmy pracuje także zespół call centre Avivy. 

 

5.  Zerwać z klasyką 

Współczesne biura wprowadzają szereg udogodnień, o których dawniej pracownicy mogliby tylko pomarzyć. W klasycznych biurach ciężko znaleźć np. pokoje zabaw wyposażone w stoły do piłkarzyków. Dla przykładu w siedzibie Avivy znajduje się łącznie ponad 100 różnych pomieszczeń, które powstały z myślą o efektywnej organizacji pracy. Do tych nietypowych należą m.in. biblioteka, pokój dla opiekunów z dziećmi czy strefa określana przez pracowników jako Beach Bar. W tej części biura można porozmawiać, popracować czy zjeść lunch. Została ona urządzona w stylu nadmorskiej kawiarni z bezpośrednim wyjściem na wielofunkcyjny taras. Cała przestrzeń biura ma jak najlepiej odpowiadać potrzebom pracowników i w ten sposób wspierać ich kreatywność i współpracę – mówi Monika Kulińska, people director w Avivie. 

 

Firmom coraz częściej zależy, by pracownicy czuli się komfortowo w pracy i dzięki temu efektywniej realizowali swoje zadania. Pozwalają im zaangażować się w aranżację siedziby czy wypowiedź na temat wyglądu biura. A jak współczesne biura odpowiadają na potrzeby pracowników? Zrywają one z klasycznym wyglądem i oferują wiele nietypowych pomieszczeń. Choć jako przykład została użyta najnowsza siedziba Avivy w kompleksie Gdański Business Centre w Warszawie, to warto zauważyć, że tego typu ciekawych biur powstaje coraz więcej.

 

  • 1
  • 2

0.0
Napisz pierwszy komentarz