Łączna powierzchnia użytkowa gdańskiego STARTERA wynosi 6500 mkw. i dziś – po niespełna trzech latach od otwarcia – jest już niemal w 100 proc. wynajęta, a na zwalniające się biura czekają kolejni, młodzi innowatorzy. Co przyciąga ich do obiektu?
Często słyszymy od odwiedzających nasz budynek, że jest to jedyne takie miejsce, które w tak ciekawy sposób łączy ze sobą nowoczesną przestrzeń biurową z niepowtarzalnym klimatem. Wystarczy spojrzeć na zaprojektowany przez Arkadiusza Grzędzickiego, niezwykły i bajecznie kolorowy pokój rodem z Alicji w Krainie Czarów – Crazy Room. Może do niego w dowolnej chwili zajrzeć każdy, kto potrzebuje inspiracji, ciekawego miejsca na spotkanie w kreatywnym otoczeniu lub po prostu wytchnienia od codziennej pracy – komentuje Michał Zaraś, Lease Manager ze STARTERA.
Obecnie z oferty STARTERA korzysta ponad 200 firm, z czego prawie połowa ma w nim swoją fizyczną siedzibę. W samym 2014 roku współpracę ze STARTEREM nawiązało ok. 100 firm, w tym ponad 40 nowych najemców, w tym Brand24, który wybrał gdański biurowiec na trzecią lokalizację dla swoich biur w Polsce, po Wrocławiu i Warszawie.
Wielu klientów, działających w STARTERZE, z biegiem czasu rozbudowuje ofertę i powiększa zasoby pracowników. Przykładem jest proponujący autorskie rozwiązania informatyczne konsulting biznesowy Nearshoring Solutions, który, zdecydował się na najem większej powierzchni.
Niedawno świętowaliśmy 10-lecie naszej działalności. Firma cały czas dynamicznie się rozwija i zatrudnia obecnie ok. 80 osób. Naturalnym procesem rozbudowy Nearshoring Solutions była konieczność wynajmu dużej powierzchni. Cieszę się, że ta zmiana była możliwa w obszarze STARTERA, z którym jesteśmy związani od początku jego istnienia. To jedno z ciekawszych miejsc na mapie Trójmiasta, którego wnętrze i działalność współgra z charakterem naszej firmy – podkreśla Małgorzata Wasilewska, PR Manager Nearshoring Solutions Sp. z o.o.
Rozwój i chęć dalszego korzystania z kreatywnych przestrzeni biurowych wykazują także firmy inkubowane. W 2014 roku kilka kolejnych spółek pozostało w Inkubatorze po zakończeniu procesu inkubacji, zakładając przy tym dalszy rozwój.
STARTER, jako jeden z nielicznych ośrodków biznesu, dysponuje lokalami biurowymi już od 20 mkw., wciąż niespotykanych w biurowcach klasy A. To połączenie, szerokich możliwości i stosunkowo niewielkich kosztów operacyjnych, pozwoliło nam skupić się na naszym celu – dalszym rozwoju naszych innowacyjnych produktów – mówi Sebastian Langowski, Prezes Zarządu Jami-Jami Sp. z o.o.
Nasze atuty związane są z elastycznymi warunkami umów najmu, zarówno jeżeli chodzi o terminy, powierzchnię, jak i aranżację. Dodatkowo, do dyspozycji dajemy również komfortową przestrzeń do spotkań biznesowych w postaci Centrum Konferencyjno-Szkoleniowego oraz wielofunkcyjnych sal, w tym wspomnianego wcześniej innowacyjnego Crazy Roomu, gdzie do głowy przychodzą niesamowite pomysły. Oferujemy także networking, kontakty i wiedzę doradców czy inwestorów – dodaje Michał Zaraś, Lease Manager ze STARTERA.
Lokatorzy gdańskiego obiektu, podczas organizowanych w nim spotkań networkingowych, mają możliwość korzystania z wiedzy mentorów i doświadczonych przedsiębiorców. W 2014 roku w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym odbyło się ponad 200 wydarzeń, ułatwiających nawiązanie kontaktów biznesowych.
Na 2015 rok STARTER przygotowuje nową powierzchnię biurową w rewitalizowanym obszarze Dolnego Miasta. Obecnie trwają prace wykończeniowe w budynku przy ul. Reduta Wyskok 2, w którym swoje siedziby ulokują firmy ze szczególnym uwzględnieniem branż kreatywnych.