Giant

Technologie cyfrowe niezbędne w pracy

Artykuł

W naszym coraz bardziej wirtualnym życiu, każda praca wymaga znajomości technologii cyfrowych przynajmniej w minimalnym zakresie. Umiejętność korzystania z nowoczesnych urządzeń czy specjalistycznego oprogramowania staje się niezbędna.

Rewolucja cyfrowa dotyczy życia każdego konsumenta i biznesu na całym świecie – uważa Michał Młynarczyk, Managng Director Hays Poland / CEE. – W rezultacie, niemal każda firma opracowuje strategię cyfrową, wymagającą od pracowników kompetencji informatycznych.

 

Przykładem wykorzystywania nowoczesnych technologii w biznesie są firmy typu call center, w których tradycyjna obsługa klienta przez telefon zastępowana jest rozmową na Skype, wymianą wiadomości w mediach społecznościowych czy kontaktem na czacie. Nowe technologie coraz częściej przydają się także marketingowcom – zamiast tradycyjnych prognoz sprzedażowych, wykorzystują oni możliwości big data. Cyfrowe ekspertyzy umożliwiają zdobycie kompletnych informacji, przetworzenia ich, ocenienie wagi oraz przyjęcia strategii realizacji planów.

 

Na dokonujące się zmiany powinien reagować system edukacji. Przykładowo, od jesieni przyszłego roku w Wielkiej Brytanii wprowadzone zostaną w szkole obowiązkowe zajęcia programistyczne dla dzieci w wieku od 5 do 16 lat. Również w Polsce, podjęcie takiego działania byłoby niezwykle pożądane. To konieczne, jeśli chcemy wychować kolejne pokolenie ekspertów – uważa Michał Młynarczyk.

 

Wskazówki dla szukających pracy

 

Zdaniem ekspertów Hays, osoby szukające pracy powinny stale doskonalić swoje cyfrowe umiejętności, niezależnie od wykonywanego zawodu lub branży, w jakiej chciałyby otrzymać zatrudnienie. Do przygotowania prezentacji nie wystarcza już program PowerPoint, lecz coraz częściej wykorzystuje się nowoczesne aplikacje, produkuje się treści do mediów elektronicznych i wykorzystuje dane dostarczane przez serwisy społecznościowe.

 

Sama znajomość programów i internetowych możliwości też nie jest jednak wystarczająca. Pracodawcy zwracają uwagę, czy kandydat jest otwarty na zmiany i potrafi szybko dostosowywać się do stale zmieniającego się środowiska cyfrowego – bez względu na to, czy chodzi np. o dział marketingu, księgowości czy logistyki. Zachodzące zmiany cyfrowe mają wpływ na wszystkie aspekty działalności biznesu, dlatego kandydaci muszą udowodnić, że są biegli w technologiach cyfrowych, na bieżąco z najnowszymi technologicznymi osiągnięciami, a ponadto potrafią zaadoptować się do zachodzących zmian.

 

Porady dla pracodawców

 

Dla pracodawców istotne jest, by oprócz obserwowania i podążania za trendami w cyfrowym świecie, starali się diagnozować słabości organizacji w danym obszarze i inwestowali w talenty zdolne do kreowania nowych trendów. Oznacza to, że warto rekrutować osoby potrafiące tworzyć strategie cyfrowe.

 

Rzeczywistość cyfrowa daje nam wszystkie zalety, jakie niesie szybki postęp technologiczny umożliwiając biznesowi natychmiastowe dotarcie do ludzi z całego świata. Na przykład w Hays możemy porównać setki tysięcy życiorysów kandydatów w wielu krajach w jednej chwili – mówi Michał Młynarczyk. – Postęp nie byłby jednak możliwy bez umiejętności obsługi nowoczesnych technologii. Wyzwaniem dla biznesu jest znalezienie odpowiednich osób i rozwijanie ich umiejętności tak, by zawsze były na bieżąco z pojawiającymi się tendencjami – dodaje.


0.0
Tagi: Hays Poland
Napisz pierwszy komentarz