Artyści (Natalia Grabowska, Bolesława Godziński, Marcin Wilkoszewski i Maciej Bielewicz) na każdym z czterech pięter budynku namalują po 20 grafik w stylu street art. Murale przybliżą postaci, które przyczyniły się do zmian w sposobie myślenia i komunikacji międzyludzkiej. Obecnie możemy podziwiać pierwszy z nich przygotowany przez Macieja Bielewicza. Dzieło prezentujące płynącego mężczyznę znajduje się w lobby wejściowym.
Grafiki na każdym piętrze odpowiadają jednej z czterech fundamentalnych wartości dla firmy. Kolejno są to: profesjonalizm, upraszczanie, bezpieczeństwo pracownika i bezpieczeństwo klienta. Pierwsza praca wykonana przez grafika nawiązuje do historii i tradycji tego miejsca - basenu Olimpia - z którym wielu Łodzian jest mocno związanych emocjonalnie. Pływak jest symbolem perfekcji, zawodowstwa, siły i dynamiki. Płynie najtrudniejszym stylem - motylkowym - w ten sposób grafika koresponduje z motylem - symbolem graficznym w logotypie firmy – wyjaśnia Jan Malkiewicz, Marketing and Communication Department Manager.
Praca nad realizacją projektu rozpoczęła się w październiku zeszłego roku, natomiast jej zakończenie zaplanowane jest na koniec listopada 2014. Przygotowanie murali ozdabiających wnętrza biurowca wiąże się ze sporymi kosztami finansowymi, w które – jak wymienia Jan Malkiewicz - należy wliczyć m.in. cenę niezbędnych materiałów, wynagrodzenie artystów, czas zespołu koordynującego poświęcony na spotkania, podczas których tworzono koncepcję projektu, wybierano postaci i motywy.
Koszt finansowy idzie w dziesiątki tysięcy złotych, jednak poza pieniędzmi projekt wymaga bardzo dużego zaangażowania. Część postaci pozostanie w interaktywnej relacji z widzem, będzie zachęcać do dzielenia się wiedzą i informacją pomiędzy pracownikami - to kluczowy aspekt wyboru takiej a nie innej komunikacji: budynku z pracownikami i komunikacji pomiędzy pracownikami – mówi Jan Malkiewicz. - Myślimy, że to bardzo opłacalna inwestycja i taka forma komunikacji wewnątrz budynku przyczyni się do budowy jeszcze silniejszego potencjału firmy a artystom pozwoli na realizacje planów i aspiracji.
Nowo powstający biurowiec Ericpol zostanie oddany do użytku w grudniu tego roku, a uroczyste otwarcie przewidziano na styczeń 2015. Autorem projektu jest firma Horizone Studio. Koszt inwestycji to prawie 65 mln zł. W kompleksie o powierzchni całkowitej 10 500 mkw., znajdzie się ok. 750 stanowisk pracy, podziemny parking dla 90 samochodów, serwerownia, pomieszczenia socjalne, sale konferencyjne, a także kantyna. Obiekt jest trzecią łódzką inwestycją spółki, działającej na międzynarodowym rynku ICT. Frma posiada 4 biura w Polsce, a także trzy spółki zależne na Białorusi, Ukrainie i w Szwecji, które razem współtworzą Grupę Ericpol, zatrudniającą łącznie ponad 2000 pracowników.