Giant

Optymalna przestrzeń biurowa

Artykuł

|
Sala konferencyjna fot. Archas Design
Zdjęcie pomieszczenia do spotkań, fot. Archas Design
Biuro staje się coraz częściej niemal drugim domem pracownika. Dlatego jego aranżacja i wyposażenie powinny stwarzać jak najbardziej optymalne warunki pracy. Kiedy warto pomyśleć o optymalizacji przestrzeni biurowej i jak ją zrealizować?

Wygoda i rozsądek przede wszystkim

Myśląc o optymalizacji przestrzeni biurowej, warto przestrzegać jednej głównej zasady: minimalizm. Konieczność podziału przestrzeni biurowej dodatkowymi ściankami czy dokonania zmian aranżacyjnych nie musi wcale oznaczać kosztownych inwestycji czy zwiększenia wyposażenia biura. Celem każdej optymalizacji jest zapewnienie pracownikowi odpowiedniej przestrzeni do pracy. Minimalizm z pewnością to ułatwi.

Minimalizm zakłada pozostawienie jedynie niezbędnych elementów oraz maksymalne otwarcie wnętrza. Jest to także oszczędność przestrzeni i nowoczesność. – przyznaje Maciej Zuber. - Dobrze wyważony minimalizm nie odciąga uwagi od wykonywanych czynności, pozwala na lepszą koncentrację oraz może mieć wpływ na poprawę jakości pracy. – podkreśla.

Koszty optymalizacji przestrzeni biurowej nie muszą być wcale wysokie. Jednak decyzja o zoptymalizowaniu biura powinna być podjęta w odpowiednim momencie. Najlepszym okresem na decydowanie o sposobie aranżacji biura jest jego faza projektowa, w czasie której nanoszenie ewentualnych poprawek nie będzie równoznaczne z zupełną reorganizacją stanowisk pracy. Optymalizacja biura może być nieco trudniejsza w przypadku przestrzeni już urządzonej. Co nie oznacza, że w takich wypadkach zoptymalizowanie przestrzeni jest niemożliwe.

Przekształcanie wnętrz zaaranżowanych powierzchni biurowych często jest dość kłopotliwe i w dużej mierze zależy od układu konstrukcyjnego całego budynku. Oczywiście w każdym wnętrzu można zastosować przykładowe rozwiązania wspomniane wyżej, takie jak np. ściany przeszklone czy ściany przesuwne, które stanowczo mogą poprawić funkcjonowanie całej przestrzeni, zapewnić właściwy nastrój i komfort pracy. – zapewnia Maciej Zuber.


 

  • 1
  • 2

0.0
Napisz pierwszy komentarz