Biuro adidas Poland znajduje się przy ulicy Żwirki i Wigury 18A, w nowoczesnym kompleksie biurowym Business Garden, realizowanym przez SwedeCenter. Na blisko 2800 mkw. powierzchni znajdują się przestrzenie open space, gabinety, sale konferencyjne, aneksy kuchenne, obszerna kafeteria oraz wzorcownie.
Oddać ducha firmy
Przed wyzwaniem aranżacji powierzchni dla adidas Poland stanęło biuro projektowe Kreativa. Klient pragnął stworzyć wygodną i nowoczesną przestrzeń biurową dla swoich pracowników połączoną ze wzorcowniami, gdzie przychodzą Klienci – wyjaśnia założenia projektu Radosław Skalski, architekt z biura projektowego Kreativa.
Siedzibę charakteryzują rozwiązania stworzone specjalnie na potrzeby zamawiającego. Architektom zależało, aby poprzez projekt wnętrza podkreślić wizerunek adidas Group jako producenta nowoczesnych, zaawansowanych technologicznie ubrań, obuwia i akcesoriów sportowych. Uwaga została zwrócona również na aspekt firmy jako propagatora zdrowego trybu życia oraz ekologicznych rozwiązań. Chcieliśmy stworzyć wnętrze, które samo "mówiłoby" w ten sposób o użytkowniku – podsumowuje architekt.
Kolory w stylu adidas
Aby osiągnąć pożądany efekt, projektanci wykorzystali ściśle określoną przez korporację paletę kolorów. W biurze dominuje biel oraz różne odcienie szarości. Do nich dodawaliśmy bardziej intensywne kolory oznaczając nimi poszczególne strefy. W salach konferencyjnych i gabinetach zastosowaliśmy na ścianach miejscowo także szklane tafle o intensywnych barwach, również zgodnych z paletą obowiązującą w całej korporacji. Ważny element wprowadzający barwne kontrasty do wnętrz całego biura stanowiła wykładzina podłogowa. W obszernej kafeterii pozwoliliśmy sobie na zdecydowanie odważniejsze zestawienia kolorystyczne – opisuje Radosław Skalski.
Meble w biurze firmy są głównie w kolorze białym, komponując się z intensywniejszymi plamami kolorystycznymi, zastosowanymi na pojedynczych ścianach. O specyfice firmy przypominają dynamiczne grafiki reklamowe na ścianach.
Podział przestrzeni
Pierwsze wrażenie po wejściu do warszawskiego biura Grupy adidas robi strefa recepcyjna, stanowiąca wizytówkę firmy. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby z jednej strony wyróżniała się interesującym układem przestrzennym i wystrojem, z drugiej mogła bez trudu pomieścić większą ilość osób - opowiada Radosław Skalski. W siedzibie znajdują się także obszerne wzorcownie, odwiedzane przez klientów z całej Polski.
Biuro charakteryzuje się zarówno przestrzeniami open space, jak i osobnymi pokojami gabinetowymi, zgodnymi z potrzebami firmy. Przy większości powierzchni open space znajdują się przeszklone gabinety dla kierowników określonych działów.
Sufity i oświetlenie nadają charakteru
Bardzo ważny element poza układem przestrzennym oraz formą mebli, zarówno tych katalogowych, jak i tych projektowanych na miarę specjalnie do tego obiektu, stanowią sufity podwieszane i oświetlenie. W pierwotnym projekcie opracowanym przez dewelopera instalacje przebiegające pod stropem miały pozostać niezabudowane, a belki chłodzące zintegrowane z systemem oświetlenia. Z kolei w ciągach komunikacyjnych, gdzie przekrój przewodów wentylacyjnych jest większy, deweloper zamierzał podwiesić sufity z płyt gipsowo – kartonowych – mówi Radosław Skalski.
Biuro projektowe napotkało jednak problem różnic wysokości pomiędzy gabinetami a ciągami komunikacyjnymi. Architekci musieli również zmierzyć się z nowym systemem oświetlenia, jakie miało zostać zastosowane w siedzibie adidas. Pierwszy problem powstał, ponieważ w korytarzach zostały przewidziane przewody wentylacyjne o dużych przekrojach oraz inne instalacje. Z tego powodu wysokość w tych pomieszczeniach wynosiła jedynie 2,5 metra, natomiast w gabinetach – 3 metry. Aby uniknąć nieprzyjemnego efektu przestrzennego pozostawiliśmy znaczną część instalacji odkrytych, jedynie malując je natryskowo, podobnie jak strop. Zamiast sufitu podwiesiliśmy podłużne oprawy oświetleniowe. W strefach openspace i mniejszych pomieszczeniach biurowych wymagających lepszych warunków akustycznych zastosowane zostały sufity akustyczne w systemie Ecophon, podwieszane poniżej urządzeń klimatyzacyjnych. Na nich zostały nabudowane podłużne oprawy oświetleniowe. W strefie recepcyjnej stworzyliśmy sufit z układem wnęk powiązanych kształtem z kontuarem recepcji. We wnękach ukryte zostały źródła światła, co dodatkowo dynamizuje kompozycję – wyjaśnia architekt.
Efekt prac biura architektonicznego Kreativa obejrzeć można na zdjęciach z realizacji siedziby adidas Poland.