Giant

Odzyskać atrakcyjność biurowca, czyli kilka słów o rewitalizacji

|
Wnętrze budynku call centre firmy Orange zlokalizowanego przy ul. Kasprzaka w Warszawie – po rewitalizacji
Jak przywrócić świetność biurowca i jednocześnie utrzymać w ryzach koszty? Sprawę najlepiej zbadać na przykładzie konkretnego obiektu. Przeanalizujmy zatem, jak przebiegała rewitalizacja biurowca Orange.

 

Remont bez przerywania pracy

Wiele firm z jednej strony chciałoby wyremontować biuro, a z drugiej strony nie chcą zaburzać ciągłości pracy. W takim przypadku rozwiązaniem jest przeprowadzenie modernizacji na działającym biurze. Jest to jednak spore wyzwanie... Bolączką takich remontów jest chociażby sprawna organizacja pracy osobom czasowo pozbawionym swoich biurek. Nic więc dziwnego, że tak ważne jest wówczas jak najszybsze przeprowadzenie prac. Jak to wyglądało w przypadku biurowca firmy Orange? W celu przyspieszenia prac podczas jednego etapu wykańczane były jednocześnie dwa piętra. Zajmowało to ok. 2-2,5 miesiąca. W tym czasie pracownicy byli delegowani do pracy z domu lub zajmowali wolne przestrzenie na innych piętrach. 

Na czas remontu danej powierzchni należy znaleźć nowe miejsce także dla mebli, które standardowo ją zajmują. Często to najemca lub właściciel budynku zajmują się ich relokacją. W przypadku biurowca, w którym swoją siedzibę ma call centre firmy Orange, takie rozwiązanie było nie możliwe. Jak poradzono sobie z meblami? Część z nich była zabezpieczana na miejscu, a resztę wykonawca przemieścił czasowo do swoich magazynów. 

 

Patrząc na przykład biurowca przy ul. Kasprzaka można zauważyć, że podczas remontu ważna jest dbałość o te aspekty, które polepszają warunki użytkowników. Jest to oczywiście też kwestia wyglądu wnętrz, ale przede wszystkim nowa przestrzeń musi być zgodna z aktualnymi przepisami. Dzięki modernizacji podnosi się wartość budynku zarówno wobec obecnych, jak i przyszłych najemców. 

 


4.0
Tagi: Tetris
Napisz pierwszy komentarz