Firma Regus, międzynarodowy dostawca rozwiązań w zakresie elastycznych powierzchni biurowych, przeprowadziła badanie wśród 26 000 profesjonalistów z ponad 90 krajów o ich plany związane z pracą podczas letniego urlopu. Wynika z nich, iż duża liczba ludzi biznesu nie wyobraża sobie wakacji bez służbowych telefonów. Również wielu pracowników z Polski jest takiego zdania.
Globalnie 41 proc. respondentów przyznało, iż podczas urlopu przeznaczają od jednej do trzech godzin dziennie na pracę, a 39 proc. planuje podczas urlopu pracować na poziomie zbliżonym do standardowego trybu pracy, lecz w nieco łagodniejszym wymiarze, co przekłada się na odbieranie telefonów i e-maili oraz zajmowanie się najważniejszymi sprawami. 17 proc. ankietowanych przeznaczy na pracę ponad 3 godziny dziennie.
Jak sytuacja wygląda w Polsce? Nadal znajduje się nieco poniżej średniej globalnej: 24 proc. zamierza podczas urlopu wykonywać codzienne obowiązki w nieco tylko ograniczonym wymiarze. 35 proc. przedsiębiorców natomiast planuje poświęcić się pracy w wymiarze 1-3 godziny dziennie, a ponad trzy godziny pracować będzie jedynie ponad 4 proc. ankietowanych.
Z badania wynika, iż kobiety są w stanie lepiej oderwać się od obowiązków służbowych. Według danych firmy Regus, 42 proc. respondentów płci męskiej i 34 proc. kobiet wykonuje obowiązki służbowe w wymiarze zbliżonym do codziennej pracy. 44 proc. mężczyzn pracuje na urlopie od 1-3 godzin dziennie, podczas gdy wśród kobiet odsetek ten plasuje się na poziomie 35 proc.
Ludzie na całym świecie traktują swoją pracę bardzo poważnie. Prawdopodobnie mają na to wpływ przede wszystkim obecne trudności gospodarcze. Polacy nie stanowią wyjątku wśród pracowników poświęcających dużą część swojego urlopu na pracę. Choć takie postępowanie bez wątpienia służy firmie, nawet najbardziej zapracowani przedsiębiorcy potrzebują odpowiedniego wypoczynku. Osiągnięcie równowagi między życiem osobistym i służbowym jest bardzo ważne — jednak okazuje się, że wielu polskich pracowników to lekceważy – podsumowuje Maciej Skórski, Country Manager Regus w Polsce.