Giant

Złoto dla Polaków w konkursie Google

Z branży

Zwycięski zespół w Radiu Kampus. Od lewej: Mateusz Rydlewski (kapitan), Marek Janisiewicz i Paweł Zawadzki
Zwycięski zespół w Radiu Kampus. Od lewej: Mateusz Rydlewski (kapitan), Marek Janisiewicz i Paweł Zawadzki
Studencki zespół ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wywalczył nagrodę AdWords Business Global Winner w konkursie Google Online Marketing Challenge.

Najlepszą na świecie kampanię marketingu online przeprowadzili: Mateusz Rydlewski (Politechnika Warszawska, kapitan), Przemek Dmochowski (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Agnieszka Żdanuk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Marek Janisiewicz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie) i Paweł Zawadzki (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie).

 

Jestem niezwykle szczęśliwy, że biorąc udział w Google Online Marketing Challenge mogłem wspólnie z zespołem przeprowadzić kampanię dla klubu, z którym łączą mnie więzi emocjonalne i sentymentalne. Szczególnie zadowalający jest fakt, że nasza kampania  miała realny wpływ biznesowy dla klubu. Konkurs był dla nas bardzo wartościowym doświadczeniem, ponieważ w sposób naturalny wymagał od nas bardzo intensywnego rozszerzenia wiedzy a jednocześnie był szansą do praktycznego jej wykorzystania - komentuje Mateusz Rydlewski.

 

Studenci pod okiem opiekuna naukowego dr. Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu Wartości Klienta SGH przeprowadzili kampanię internetową dla klubu piłkarskiego Legia Warszawa, która - jak poinformowano na blogu Google - przyniosła zwrot inwestycji w wysokości 3083 proc. Kampania była dla nas niemałym wyzwaniem pod względem technicznym z powodu ograniczonych możliwości wprowadzania zmian w serwisie Legii. Jednakże dzięki ciężkiej pracy oraz poświęceniu całej drużyny udało się osiągnąć wymarzone rezultaty. Chcielibyśmy również podziękować Legii za zaangażowanie którym się wykazała oraz profesjonalne podejście do wszystkich spraw związanych z naszymi działaniami - mówi Paweł Zawadzki. Sukces kampanii wymagał od nas umiejętności szybkiego reagowania na pojawiające się problemy programistyczne. Wraz z działem IT Legii Warszawa wprowadziliśmy nasze rozwiązania, które pozwoliły wdrożyć zaawansowaną analitykę kampanii. Szybko okazało się, że była ona fundamentem wzrostu jej efektywności - dodaje Marek Janisiewicz.

 

W celu opracowania kampanii reklamowej, studenci w pierwszej kolejności sporządzili raport obrazujący brak działań promocyjnych Legii Warszawy, odbijający się na niewielkiej sprzedaż biletów, klubowej odzieży oraz gadżetów. Zaplanowana kampania trwała od 11 do 30 kwietnia 2014 r., jej koszt wyniósł 790 zł, a wygenerowane zyski osiągnęły ponad 30 000 zł, dzięki czemu Polacy pokonali 2520 zespołów z całego świata. Nagrodą okazała się tygodniowa wycieczka do Kalifornii, w czasie której zwycięzcy odwiedzą siedzibę Google w Dolinie Krzemowej i poznają pracujący w Googlepleksie zespół Google Online Marketing Challenge.

 

Warto nadmienić, że to nie pierwsza wygrana studentów SGH. Na 7 edycji konkursu, w 5 z nich zespoły z SGH zostawały zwycięzcami globalnymi (2 razy) lub regionalnym (3-krotne zwycięstwo w Europie). W poprzednich edycjach zwycięskie drużyny były złożone jedynie ze studentów SGH, w tym roku Polskę reprezentowal zespół mieszany, obejmujący studentów z trzech uczelni - SGH, SGG i Politechniki Warszawskiej.

 

Google Online Marketing Challenge to jeden z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, umożliwiający studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem narzędzia Google AdWords. Każdy z zespołów tworzą studenci (od 3 do 6 osób), pracujący pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z reprezentowanej uczelni. Zadaniem drużyn jest nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie korzystała z reklamy AdWords, opracowanie strategii marketingowej i przygotowanie trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz