IV edycja ogólnopolskiego szkolenia FACILITY MANAGEMENT 2014, 11-12 czerwiec
Prestiż i wizerunek nieruchomości a skuteczne zarządzanie
2 wyjątkowo efektywne dni obfite w studia przypadków, panele warsztatowe i inspirujące przykłady rozwiązań z „wzorcowo” zarządzanych obiektów w Polsce i za granicą.
Organizator: Redakcja magazynu Facility Manager
W ramach szkolenia będziemy gościć blisko 100 osób odpowiedzialnych za zarządzanie biurowcami, magazynami, budynkami przemysłowymi i innymi typami obiektów. Wśród nich pojawią się:
- Właściciele różnego typu budynków
- Property managerowie
- Facility managerowie
- Zarządcy nieruchomości
- Dyrektorzy i kierownicy administracyjnych
- Dyrektorzy i kierownicy techniczni
PROGRAM SZKOLENIA:
PANEL WARSZTATOWY NR 1.
- Utrzymanie sprawności technicznej budynków i współpraca z podwykonawcami – jak mieć wszystko pod kontrolą?
- Jak na bieżąco kontrolować stan techniczny budynku, aby w porę zapobiegać wysokim kosztom napraw?
- Prawidłowa kontrola poszczególnych elementów budynku i instalacji: klimatyzacji, wentylacji, instalacji elektrycznej i hydraulicznej, systemów bezpieczeństwa i ppoż – przepisy 2014 i dobre praktyki zarządców
- Jak zadbać o bezproblemową współpracę z firmami zewnętrznymi świadczącymi usługi utrzymania czystości, ochrony i remontowe – sprawdzone zapisy w umowach, które maksymalnie zabezpieczą interes zarządcy i właściciela budynku w 2014 roku
- Jak skutecznie kontrolować jakość świadczonych usług przez firmy zewnętrzne – praktyczny katalog narzędzi dla zarządcy i kierownika technicznego
PANEL WARSZTATOWY NR 2.
- Narzędzia i warsztat pracy skutecznego zarządcy/kierownika technicznego
- Narzędzia, które pomagają kontrolować na bieżąco wydatki
- Czytelne tabele i przejrzyste zestawienia, które ułatwiają obserwację planu przychodów i kosztów nieruchomości w ujęciu rocznym
- Jak sporządzić kompletne i przejrzyste sprawozdanie z zarządzania nieruchomością zawierające koszty eksploatacyjne, przychód, windykację najemców i inne – przykłady „wzorcowo” sporządzonych dokumentów
- Jak sporządzić plan i harmonogram niezbędnych remontów i modernizacji?
PANEL WARSZTATOWY NR 3.
- Rentowne inwestycje w obiekcie przemysłowym, biurowym i komercyjnym
- Jak sporządzić kalkulację rentowności inwestycji i obliczyć czas po którym się zwróci?
- Jak podejmować rozsądne decyzje inwestycyjno-remontowe, aby nie przeinwestować i nie ponosić ryzyka nagłej, kosztownej awarii.
- Kompletny przegląd budynku w oparciu o przepisy budowlane 2014 – jak go zrobić „krok po kroku”, aby był solidną bazą pod dobre decyzje remontowe?
- Zawieranie umów o roboty budowlane – „wzorcowe” zapisy w umowach, które zabezpieczają interes zarządcy i właściciela na wypadek sporu z firmą budowlaną
- Jak wybrać dobrą firmę budowlaną, jak zweryfikować swój wybór przed podjęciem współpracy?
PANEL WARSZTATOWY NR 4.
- Komercjalizacja obiektu i pozyskiwanie najemców w realiach rynku 2014
- Najlepsze praktyki przyciągające najemców – co sprawdziło się w 2013 roku w zależności od typu obiektu (biurowce, galerie handlowe)?
- Jak opracować optymalną strategię komercjalizacji obiektu, aby uzyskać jak największe obłożenie po jak najlepszych cenach?
- Jak skutecznie negocjować cenę najmu powierzchni? Jak przygotować się do profesjonalnych negocjacji cenowych?
- Sytuacje trudne z najemcami – jak obronić swój interes ekonomiczny i jednocześnie utrzymać zadowolenie najemcy?
- Określenie średniej stawki czynszowej najmu i wykonanie kalkulacji zwrotu z nieruchomości.
PANEL WARSZTATOWY NR 5.
- Kompetencje miękkie i negocjacyjne, czyli jak radzić sobie ze współpracownikami w trudnych i konfliktowych sytuacjach
- Jak przygotować się do negocjacji z firmami podwykonawczymi, aby przeforsować rozwiązania, na których nam najbardziej zależy?
- Relacje z właścicielem obiektu – jak rozmawiać, aby obie strony były zadowolone ze współpracy?
- Zarządca budynku a najemcy – najczęstsze przyczyny roszczeń najemców i propozycje kompromisowych rozwiązań
- Jak radzić sobie z żądaniami obniżenia czynszu najmu – sprawdzone sposoby reagowania na roszczenia
PANEL WARSZTATOWY NR 6.
- Gdzie szukać oszczędności w zarządzaniu obiektem przemysłowym, biurowym i komercyjnym w 2014 roku?
- Jak przeprowadzić kompletny audyt kosztów budynku, aby znaleźć obszary wymagające poprawy?
- Oszczędności, na które nie warto stawiać kosztem innych czynników – wymiana doświadczeń Prelegenta i Uczestników
- Jak zmniejszyć koszty oświetlenia w obiekcie – inspirujące rozwiązania wybranych zarządców i kierowników technicznych
- Jak stworzyć realny plan przychodów i wydatków w nieruchomości, aby móc obserwować, czy jesteśmy „w planie”?
PANEL WARSZTATOWY NR 7.
- Energooszczędności w praktyce – jak znaleźć obszary, w których mogę najwięcej zaoszczędzić?
- Gdzie można uzyskać największe oszczędności energii elektrycznej na przykładzie obiektów przemysłowych, biurowych i komercyjnych – studia przypadków z 2013 roku
- Najlepsze praktyki w zakresie rozwoju i wdrażania innowacyjnych usług energetycznych opartych na inteligentnym opomiarowaniu
- Kiedy opłaca się zmienić dostawcę prądu i jak korzystnie przeprowadzić taką zmianę „krok po kroku”?
- Energooszczędność a bezpieczeństwo energetyczne - jak znaleźć rozsądne rozwiązanie w zależności od typu budynku
- Kalkulacje wybranych projektów wdrażania energooszczędnych rozwiązań na przykładzie 2 obiektów – stan wyjściowy i uzyskane efekty w postaci wymiernego zysku w ujęciu rocznym
TYLKO U NAS! Na Państwa życzenie wprowadziliśmy do agendy spotkania 3 WARSZTATY SPECJALNE!
- Warsztaty sporządzania budżetu nieruchomości – praca w grupach na przykładzie wybranego obiektu
- Warsztaty sporządzania przykładowej kampanii reklamowej dla centrum handlowego i biurowca- narzędzia, kanały, analiza cen mediów i ich skuteczności- jak zdefiniować i osiągnąć zamierzony cel?
- Warsztat kalkulacji projektu inwestycyjnego – jak oszacować czy i po jakim czasie inwestycja nam się zwróci?
Miejsce i termin: 11-12 czerwca 2014 / Hotel Ryn**** - Mazury
Więcej informacji o szkoleniu na stronie: http://www.szkolenie-fm.pl/