Bayer, firma działająca w trzech kluczowych obszarach: ochrony zdrowia, środków ochrony roślin i wysoko specjalistycznych materiałów, rozszerzyła umowę najmu w Olivia Tower o prawie 1000 mkw. Obecnie Centrum usług księgowych Bayer Service Center Gdańsk (SCG) zajmuje 2300 mkw., a już w lipcu 2015 osiągnie 3300 mkw.
Dodatkowa powierzchnia wiąże się z rozwojem gdańskiego centrum usług księgowych Bayer i prowadzonymi cały czas procesami rekrutacyjnymi. W Gdańsku znaleźliśmy wszystko, co potrzebne do długoterminowego rozwoju naszego oddziału – dostęp do wykształconych pracowników, wsparcie ze strony instytucji publicznych oraz dostęp do najwyższej jakości powierzchni biurowej i infrastruktury transportowej – komentuje Remigiusz Wojciechowski, szef Bayer Service Center Gdańsk.
Firmę Bayer w transakcji najmu ponownie reprezentowali eksperci z międzynarodowej firmy doradczej JLL. Bardzo się cieszymy z możliwości długofalowej współpracy z Bayer w Polsce i na świecie. Decyzja Bayer o rozszerzeniu zajmowanej powierzchni jest jednym z dowodów na to, że Trójmiasto to mocna lokalizacja w Polsce i w Europie Środkowej pod względem aktywności sektora usług dla biznesu. Z danych ABSL wynika, że w II połowie 2014 r. centra z kapitałem zagranicznym zatrudniały ok. 12 500 osób. Udział sektora w zajętej powierzchni biurowej w Trójmieście na koniec roku kształtował się na poziomie 27 proc. - mówi Magdalena Reńska, Dyrektor Oddziału JLL w Trójmieście.
Trójmiejskie centrum usług wspólnych obsługuje procesy księgowe na rzecz oddziałów firmy Bayer w państwach Europy Środkowo-Wschodniej, Południowo-Wschodniej oraz w Skandynawii. W jednostce pracują m.in. specjaliści w dziedzinie rachunkowości, biegle posługujący się językami obcymi. Koncern wybrał Gdańsk jako lokalizację swojego centrum usług księgowych w 2012 r.
Biurowiec Olivia Tower należy do kompleksu Olivia Business Centre, w którym obecnie trwa realizacja budynku Olivia Six. Po oddaniu go do użytkowania w pierwszej połowie br., gdański kompleks będzie drugim największym projektem biurowym w Polsce. Oprócz nowoczesnych przestrzeni biurowych w OBC dostępne są m.in. 3 niezależne centra konferencyjne, inkubator przedsiębiorczości z biurami typu instant office, żłobek, przedszkole, apteka, centrum medyczne Medicover, restauracja, kawiarnia Starbucks, sushi bar, sklep, salon fryzjerski, 3 banki, bankomat, salon sprzedaży Energa, notariusz. Planowane jest otwarcie kolejnej restauracji. Centrum posiada 1600 miejsc parkingowych, także bezpłatnych oraz szatnie dla rowerzystów.