Ponad 400 centrów usług, ponad 110 000 pracowników, ponad milion metrów kwadratowych powierzchni biurowych zajętych przez firmy z sektora to liczby, które są potwierdzeniem mocnej pozycji Polski wśród najbardziej popularnych globalnych lokalizacji dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu – wynika z raportu Jones Lang LaSalle Onshore, Nearshore, Offshore: Unsure?, poświęconego możliwościom rozwoju, jakie stwarza polski rynek zagranicznym inwestorom z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, który powstał we współpracy z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związkiem Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce – ABSL oraz firmą Hays Poland.
Z danych wynika, że na Polskę przypada 3,4 proc. wszystkich globalnych miejsc pracy w sektorze outsourcingu/offshoringu. Taki wynik daje pierwsze miejsce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, drugie w Europie i szóste w perspektywie globalnej.
Międzynarodowe instytucje lokują Polskę w czołówce najbardziej atrakcyjnych dla inwestycji miejsc na świecie. Polska odniosła sukces dzięki stabilności politycznej i gospodarczej, wiarygodności biznesowej, a przede wszystkim dzięki samym Polakom – kreatywnym, innowacyjnym, świetnie wykształconym pracownikom, którzy poszukują nowych rozwiązań oraz są zaangażowani w swoją pracę. Jedne z najlepszych w Europie wyniki napływu inwestycji potwierdzają, że zagraniczne firmy darzą Polskę dużym zaufaniem – wyjaśnia Sławomir Majman, Prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Sektor usług outsourcingowych w Polsce charakteryzuje tendencja wzrostowa. Zgodnie z prognozami ABSL, do końca 2013 r. liczba zatrudnionych w branży wzrośnie do 115-120 tys. osób. Cechą charakterystyczną polskiego rynku, docenianą przez zagranicznych specjalistów, jest również rozwój centrów świadczących tego typu usługi w mniejszych miastach. Wzrasta również liczba pracowników z szerokim doświadczeniem w branży, czego potwierdzeniem są dane Hays Poland, z których wynika, że ponad 30 proc. osób zatrudnionych w centrach ma ponad 5-letnie doświadczenie w sektorze.
Argumentem przemawiającym za wyborem Polski przez zagraniczne firmy specjalizujące się w usługach outsourcingowych jest możliwość uzyskania merytorycznego wsparcia takich instytucji, jak: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, lokalnych zespołów obsługi inwestora oraz międzynarodowych firm doradczych.