Liczba pracowników Tpay wzrosła z 55 osób w maju 2020 r. do 80 w maju br. Firma nadal się rozwija i poszukuje kolejnych członków zespołu. Nowe potrzeby, a także nowy styl pracy podyktowany trwającą pandemią wymagały zmian lokalowych. Spółka dała bowiem swoim pracownikom wybór – mogą oni pracować w ramach tzw. home office lub regularnie przyjeżdżać do biura bądź też każdego dnia wybierać dogodne miejsce pracy.
Odpowiedzią na nowe potrzeby firmy miała być nowa przestrzeń, skrojona na miarę zmieniających się potrzeb. Nowe biuro Tpay odzwierciedla dynamiczne DNA marki, a przede wszystkim ma możliwość adaptacji do aktualnych wymagań zespołu.
Biuro skrojone na miarę potrzeb
Inspiracją do stworzenia projektu nowego biura była koncepcja Activity Based Working (ABW), oznaczająca przestrzeń dopasowaną do pracowników i charakteru wykonywanych przez nich zadań. Biuro typu open space podzielono na kilka stref. Przede wszystkim zorganizowano specjalne miejsca przeznaczone dla handlowców, którzy często prowadzą rozmowy telefoniczne. To z myślą o nich w projekcie uwzględniono wygłuszone pomieszczenia do odbywania prywatnych spotkań, tak, by prowadzone w ich trakcie rozmowy nie przeszkadzały pozostałym pracownikom.
Dla zespołów kreatywnych i specjalistów organizowano także duże stoły z potrzebnymi akcesoriami. Nie zapomniano nawet o reprezentacyjnej sali VIP oraz recepcji stworzonej w stylu meet-and-greet pozwalającym na przyjmowanie gości. Ukryta garderoba pozwoliła stworzyć kameralne miejsce, w którym spokojnie można poczekać na spotkanie.
– Wartości naszej organizacji, które wskazują pracownicy, czyli zaufanie, kreatywność, elastyczność i wsparcie, są odzwierciedlone w użytych w biurze materiałach, formie i kolorach. Bardzo się cieszę, że pracujemy w tak przyjaznym otoczeniu, skłania ono do większych interakcji oraz wspiera pracowników fizycznie i psychicznie – podkreśliła Natalia Dykiert, Head of People w Tpay.
Przestrzeń do samodzielnej aranżacji
Projekt nie przewidział stałych biurek przypisanych do poszczególnych pracowników – stanowiska pracy i sale do spotkań rezerwują oni poprzez aplikację, co pozwala na optymalne wykorzystanie powierzchni biura. Ponadto, pracownicy mają do dyspozycji funkcjonalne, ruchome meble, które można ustawiać w dowolnych konfiguracjach, adekwatnie do aktualnych potrzeb.
Poszczególne strefy oddziela żywa zieleń. Pomyślano także o funkcjonalnych, wygłuszających panelach, a także o przytulnej wykładzinie podłogowej tłumiącej kroki.
– Podczas prac nad koncepcją nowego biura zespół projektowy Tpay prezentował dużą otwartość w stosunku do naszych pomysłów, ale przede wszystkim wymagań poszczególnych swoich zespołów. Dla Tpay najważniejsi byli pracownicy i ich potrzeby – podsumowała Monika Papiernik, Project Coordinator z Kinnarps.