Giant

Jak ocenić poziom zrównoważenia produktów?

Stoisko firmy Kinnarps na targach Stockholm Furniture & Light Fair
Dla firm projektujących wnętrza ważną kwestią są procesy zrównoważone. Jak jednak sprawdzić na na ile zrównoważone są dane produkty? Kinnarps prezentuje wskaźnik Better Effect Index.

Procesy zrównoważone to ważna kwestia dla firm projektujących wnętrza, ponieważ dotyczy ona ich przyszłości. Czym jednak tak naprawdę jest zrównoważony projekt i  jak dokonuje się całościowej oceny wpływu danego produktu na środowisko? Swoje obserwacje na ten temat przedstawił Kinnarps podczas konferencji prasowej odbywającej się na targach Stockholm Furniture & Light Fair. Na stoisku firmy miało miejsce spotkanie z przedstawicielami międzynarodowych mediów, w trakcie którego dyskutowano na temat zrównoważonego projektowania. Gośćmi spotkania byli: wielokrotnie nagradzany szwedzki architekt Gert Wingårdh, Louise König, sustainability manager roku 2017, Johanna Ljunggren, manager ds. zrównoważonego rozwoju w Kinnarps oraz Robert Petersson, dyrektor generalny Kinnarps. Dyskusję moderowała Renée Nyberg z TV4 szwedzkiej telewizji.

Punktem początkowym dla rozmowy był wskaźnik Better Effect Index, który stanowi narzędzie służące do oceny poziomu zrównoważenia produktów przy pomocy systemu punktowego. Narzędzie zostało zaprojektowane z wykorzystaniem obszarów zidentyfikowanych przez różne grupy konsumentów jako ważne w procesie podejmowania decyzji dotyczących wpływu produktów na szeroko pojęte środowisko. Punkty w skali od 1 do 3 przyznaje się w kategoriach: surowców i zasobów, klimatu, czystych materiałów, odpowiedzialności społecznej, ponownego wykorzystania oraz ergonomii. Metoda ta wyraźnie wskazuje obszary do dalszego rozwoju oraz mocne strony danego produktu. 

Wskaźnik Better Effect Index to narzędzie transparentne, dzięki któremu klienci i całe otoczenie biznesowe mogą sprawdzić, w jaki sposób Kinnarps ocenia swoje produkty. Klient ma prawo wiedzieć, w jakim stopniu zrównoważony jest dany produkt oraz móc porównać go z konkurencyjnymi przedmiotami. Dla nas jest to kwestia współpracy. Jeśli wszyscy podzielą się swoimi danymi, możemy zacząć je porównywać. Doprowadzi to do szybkiej zmiany całej branży – Johanna Ljunggren, manager ds. zrównoważonego rozwoju w Kinnarps.

 


0.0
Tagi: Kinnarps
Napisz pierwszy komentarz