„Na niebiesko dla autyzmu” (Light It Up Blue) to ogólnoświatowa kampania, która od 2011 r. organizowana jest przez amerykańską organizację Autism Speaks. W Polsce kampania została rozpropagowana przez Fundację SYNAPSIS* z inicjatywy rodziców dzieci z autyzmem. Celem akcji jest wyrażenie solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem przez podświetlenie budynków na kolor niebieski. Iluminacja organizowana jest 2 kwietnia, czyli w Światowym Dniu Wiedzy na Temat Autyzmu. Podświetlenie obiektów na niebiesko rozpoczyna obchody Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu, w ramach którego w upowszechnianie wiedzy na temat autyzmu angażują się organizacje pozarządowe, władze państwowe i lokalne, firmy oraz grupy nieformalne.
Autyzm jest zaburzeniem, które wg. szacunków dotyka 1 na 150 dzieci w Polsce. ONZ uznał autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata obok, raka, cukrzycy, czy AIDS. Zachęcamy branżę nieruchomości do świętowania Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu w trojaki sposób: ŚWIEĆ – włącz się w niebieską iluminację budynków w ramach akcji „Na niebiesko dla autyzmu”, EDUKUJ – zorganizuj warsztat z udziałem eksperta z Fundacji SYNAPSIS dla swoich współpracowników, WSPIERAJ – przekaż darowiznę na diagnozę i terapię osób z autyzmem – mówi Łukasz Kościuczuk z Fundacji SYNAPSIS.
W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ponad 100 budynków w całej Polsce. W tegorocznej edycji swój udział zadeklarowało już 21 firm działających na rynku nieruchomości, a także najemcy budynków. Udział w akcji można zgłosić pisząc na naniebiesko@synapsis.org.pl lub telefonując pod numer (+48) 512 345 161.
*Fundacja SYNAPSIS jest polską organizacją pozarządową, która niesie pomoc osobom z autyzmem. Specjalizuje się w wykrywaniu autyzmu u dzieci poniżej drugiego roku życia i ich terapii, działalności szkoleniowej oraz opracowywaniu modelowych rozwiązań i ich upowszechnianiu.