W kwietniu br. w Krakowie rozpocznie działalność kolejna międzynarodowa firma – lina lotnicza Cathay Pacific, która otworzy w mieście Globalne Centrum Obsługi Klienta. Biuro firmy znajdzie się w biurowcu Aleja Pokoju 5 należącym do Grupy Buma. Na początku centrum firmy Cathay Pacific zatrudni w Krakowie 100 osób. Docelowo ma ich być około 250.
Firma Cathay Pacific jest jedną z najlepszych linii lotniczych świata. Bardzo cieszymy się, że nim ich pierwszy samolot wylądował na jakimkolwiek polskim lotnisku, siła międzynarodowej marki Krakowa dotarła aż do Hongkongu i sprawiła, że firma zdecydowała, by właśnie w naszym mieście uruchomić swoje Globalne Centrum Kontaktu – powiedział podczas konferencji poświęconej otwarciu biura prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Decyzja, by wybrać Kraków jako lokalizację dla tak ważnego dla nas przedsięwzięcia jak utworzenie Globalnego Centrum Kontaktu, została podjęta po wielu miesiącach analiz i kompleksowych przygotowań. Proces ten obejmował wiele potencjalnych lokalizacji. Uwzględniając zamiłowanie marki Cathay Pacific do jakości, najważniejszym dla nas wskaźnikiem jest zdolność firmy do spójnego zapewniania najwyższej jakości usług związanych z obsługą klienta. Jesteśmy głęboko przekonani, że Kraków stwarza dla nas takie możliwości – tłumaczy Simon Kriss, manager Global Contact Centres w Cathay Pacific.
Aleja Pokoju 5 znajduje się w ścisłym centrum Krakowa, w pobliżu ronda Grzegórzeckiego. Inwestycja Grupy Buma oferuje 13 000 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Budynek składa się z 9 kondygnacji naziemnych i 2 podziemnych. Do dyspozycji najemców oddanych zostało 27 miejsc postojowych na parkingu naziemnym, a także 166 miejsc na parkingu podziemnym. Obiekt biurowy Aleja Pokoju 5 zaprojektowano i zrealizowano zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – biurowiec posiada certyfikat środowiskowy BREEAM.