W dniu 21 października br. w Warszawie odbyło się seminarium dotyczące potencjału gospodarczego Afryki Wschodniej. Udział wzięło w nim 50 przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na rynki afrykańskie. Podczas wydarzenia zaprezentowano zagadnienia związane m.in. z sytuacją gospodarczą w regionie Afryki Wschodniej, szansami i barierami prowadzenia działalności gospodarczej w Etiopii, a także przedstawiono plany dotyczące misji gospodarczej w tym kraju, która odbędzie się w listopadzie br. Jej celem będzie promocja rodzimych eksporterów i inwestorów oraz rozwój współpracy między Etiopią a Polską. Planujemy spotkania z przedstawicielami lokalnego biznesu i administracji rządowej – powiedział ekspert PAIiIZ ds. rynku afrykańskiego Bartłomiej Lewandowski.
Należy dodać, iż od dwóch lat działa program Go Africa, który ma za zadanie wsparcie rodzimych przedsiębiorców w ekspansji na rynki afrykańskie. W czasie trwania programu wymiana handlowa pomiędzy Polską a krajami objętymi programem uległa wzrostowi. Z Nigerią, do której udaliśmy się z misją biznesową, wymiana handlowa zwiększyła się aż o 47 proc. – powiedział prezes PAIiIZ Sławomir Majman. Teraz planujemy misję do Etiopii. Będzie to pierwszy krok poza południowe i zachodnie wybrzeże Afryki – dodał.
Afryka to kontynent XXI wieku – mówił prezes Fundacji Ekonomicznej Polska-Afryka Wschodnia, Robert Zduńczyk. Wschodnia część kontynentu staje się świetnym partnerem dla polskiego biznesu dzięki m.in. dobrze rozwiniętej infrastrukturze i młodym ludziom z wielkim pędem do wiedzy – dodał. Na afrykańskim rynku, często przy wsparciu programu Go Africa, swoją działalność prowadzą takie rodzime firmy, jak m.in. Navimor, Ursus, Asseco, Lubawa, Izodom 2000, Kulczyk Investment oraz Grupa Azoty.