Modernizacja linii kolejowej przewiduje przebudowę wszystkich peronów znajdujących się na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny.
Modernizacja linii kolejowej od stacji Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Poza kompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowa układu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celu usprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego. Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.
W ramach inwestycji przeprowadzona zostanie również przebudowa wszystkich przejazdów kolejowych co usprawni transport drogowy i poprawi bezpieczeństwo. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zleciło realizacje inwestycji Trakcja PRKiI. Umowa dotycząca przedsięwzięcia została podpisana w dniu 27 lipca br. Zlecona inwestycja przewiduje opracowanie projektów wykonawczych, a także realizację robót budowlanych. Wartość planowanych prac, która potrwają 20 miesięcy, to 460 mln zł.
Trakcja PRKiI ma wieloletnie doświadczenie w realizacji kilkakrotnie większych kontraktów. Dysponujemy kompleksowym potencjałem specjalistycznego sprzętu i przygotowaliśmy już zaplecza budowy, jesteśmy zatem przygotowani do niezwłocznego rozpoczęcia prac – podkreśla Sławomir Raczyński, wiceprezes zarządu oraz dyrektor ds. produkcji w Trakcji PRKiI.
Zawarta umowa jest trzecim kontraktem na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia.