Producent branży spożywczej, firma Mondelez International poinformował o planach budowy strategicznego Centrum Badań i Rozwoju nieopodal Wrocławia. Wrocław to idealna lokalizacja, a tutejsze renomowane, uczelnie techniczne edukują wysokiej klasy specjalistów, których chcielibyśmy pozyskać do nowego Centrum. Wrocław znajduje się blisko innych strategicznych rynków firmy w Europie Środkowej, a międzynarodowe lotnisko i infrastruktura drogowa zapewniają dogodne połączenia. Miasto jest także atrakcyjnym miejscem zarówno dla jego mieszkańców, jak i przedsiębiorców, gdzie władze lokalne wspierają inwestycje. Jestem przekonany, że wspólnie stworzymy Centrum, które będzie idealnym miejscem pracy i rozwoju zawodowego dla zespołu, który go zbuduje – komentuje Rob Hargrove, wiceprezes Zarządu ds. Badań, Rozwoju i Jakości w Mondelēz International.
Dotychczas koncern nie ujawnia, gdzie dokładnie będzie zlokalizowane Centrum Badań i Rozwoju. Wiadomo jednak, że znajdzie się ono w rejonie Wrocławia. Nieoficjalne źródła wskazują na Bielany Wrocławskie. Decyzja Mondelez International o otwarciu globalnego Centrum Badań i Rozwoju w rejonie Wrocławia to doskonała informacja, potwierdzająca że Aglomeracja Wrocławska jest postrzegana przez międzynarodowe i polskie firmy nie tylko jako dobra lokalizacja dla zakładów produkcyjnych, ale również dysponująca wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i znaczącym potencjałem akademickim. Przedsiębiorcy działający w naszym regionie nie tylko wytwarzają, ale także projektują i rozwijają tu swoje produkty i usługi. Przekłada się to na ciągle rosnącą ilość miejsc pracy, dających bardzo dobre perspektywy rozwoju zawodowego. Cieszy nas także ciągły rozwój zakładu, działającego od wielu lat w Bielanach Wrocławskich, którego znaczenie rośnie, także po wejściu w struktury Mondelez International, co nastąpiło w 2013 roku – podkreśla Łukasz Czajkowski, dyr. Centrum Wspierania Biznesu ARAW SA we Wrocławiu.
Nowe centrum dostarczy koncernowi przede wszystkim przestrzeni biurowej, choć znajdą się w nim także laboratoria wyposażone w nowoczesne sprzęty. Zgodnie z informacjami podanymi przez koncern, w Centrum Badań i Rozwoju będą realizowane badania dotyczące znanych marek słodyczy ( Milka, belVita czy Oreo), w tym jakości, opakowań, analizy preferencji i oczekiwań klientów oraz zgodności wyborów z wymaganiami prawnymi. W Polsce mamy 7 fabryk, a każda z nich jest aktywnym członkiem lokalnych społeczności, wśród których działamy. Plan zlokalizowania jednego z najbardziej strategicznych Centrów Badań i Rozwoju spółki w Polsce potwierdza, jak ważnym jesteśmy rynkiem dla Mondelēz International – mówi Zoltán Novák, dyr. generalny Mondelēz International w Polsce.
Centrum warte 15 mln USD wzbogaci Dolny Śląsk o ponad 125 miejsc pracy. Inwestycja ma być gotowa w ciągu 2-3 lat.