Aktywa połączonych banków wynosić będą 35 mld zł. Fuzja ma się odbyć bez zwolnień personelu. Przygotowujemy się do tego połączenia od strony technologicznej, finansowej i w zakresie zasobów ludzkich – mówi Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska. Będziemy mieli lepsze wykorzystanie naszego kapitału, nasza oferta będzie kompleksowa i pochodząca z jednego banku. Ponieważ oba te banki są komplementarne, proces nie powinien być bardzo skomplikowany, a nasi klienci prawdopodobnie nawet tego nie zauważą, dlatego że zachowają rachunki bankowe takie, jakie mieli do tej pory – dodaje.
Banki w zeszłym tygodniu zdobyły zgodę Komisji Nadzoru Finansowego. Cały majątek Deutsche Bank Polska ma zostać przeniesiony do Deutsche Bank BPC, lecz instytucja działać będzie pod nazwą Deutsche Bank Polska S.A. Dzisiaj Deutsche Bank Polska ma pewną nadwyżkę kapitału w swoich zasobach. Deutsche Bank PBC potrzebuje tego kapitału na rozwój biznesu detalicznego. Połączenie tych dwóch banków spowoduje, że obie instytucje łącznie będą miały wysoki współczynnik wypłacalności, a jednocześnie potencjał do dalszego rozwoju. Grupa Deutsche Bank w Polsce uzyska silną jednolitą reprezentację w postaci jednego banku - komentuje Krzysztof Kalicki.
Aktywa o wartości 35 mld zł dadzą bankowi miejsce w pierwszej dziesiątce największych instytucji finansowych w kraju. Kapitał zakładowy ma zostać poniesiony przez emisję akcji na rzecz Deutsche Bank AG, który dzięki temu ma zdobyć ponad 50 proc. udziałów w Deutsche Bank Polska. Bank ma być również jedynym akcjonariuszem Domu Maklerskiego DB Securities.
Patrzymy na to połączenie z punktu widzenia synergii przychodów i lepszych rozwiązań biznesowych, zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i dla klientów indywidualnych. Nasza oferta będzie pochodziła z jednego banku i będzie ofertą kompleksową, będziemy optymalizować rozwiązania – mówi Prezes Deutsche Bank Polska.
Po fuzji bank będzie dysponował 170 oddziałami i centrami doradczymi w Polsce. Stanie się bankiem uniwersalnym, czyli oferującym produkty zarówno dla klientów detalicznych, jak i firm.