W Hotelu Polonia Palace w Warszawie po raz ósmy wybrano marki i firmy wysokiej reputacji. Po raz drugi natomiast nagrodzono marki w pilotażowym badaniu na grupie specjalistów rynku budowlanego.
PremiumBrand to jedyny w Polsce projekt kompleksowo badający reputację marek wśród konsumentów i firm. Projekt prowadzony jest od 2006 roku.
W najnowszej, ósmej edycji tytuł Marki Wysokiej Reputacji PremiumBrand 2013 zdobyły następujące marki: Cisowianka, ENERGA, RTV EURO AGD, Raiffeisen Polbank, MOKATE, ORANGE, ŻABKA, BANK BPH S.A., CERSANIT, OPOCZNO, LOTTO, LINK 4 oraz Credit Agricole Bank Polska S.A.
Tytuł Firmy Wysokiej Reputacji PremiumBrand 2013 zdobyła firma Raiffeisen Polbank. Przyznano również tytuł Marki Wysokiej Reputacji PremiumBrand 2013 w sektorze budowlanym, który uzyskała marka TIKKURILA.
Badanie PremiumBrand oparte jest na czterech wymiarach: referencjach, atmosferze medialnej, firmie jako pracodawcy oraz społecznym zaangażowaniu. Dodatkowo w przypadku firm uwzględnia się również wymiar firma jako partner biznesowy. W sektorze budowlanym, w badaniu pilotażowym, brano pod uwagę trwałość, gotowość do polecenia, wartość cenową i funkcjonalność.
Badania prowadzone są metodą CAWI na próbie 500 konsumentów oraz 100 firm. W przypadku sektora budowlanego uwzględniono 100 specjalistów z tego rynku.
Organizatorem projektu jest MMT Management, natomiast za realizację badania odpowiada Dom Badawczy Maison.