Powstający na wrocławskim lotnisku nowy terminal, którego uruchomienie zaplanowano na marzec, ma przyciągać turystów i inwestorów. Wiosną przepustowość portu zwiększy się do 3 mln pasażerów rocznie, a docelowo wielkość ta ma osiągnąć nawet 7 mln podróżnych na rok.
Nowy terminal może stać się mocną kartą przetargową aglomeracji wrocławskiej. Obiekt, którego realizacja kosztowała ok. 300 mln zł, jest dwukrotnie większy od obecnie używanego terminalu. Jego największą zaletą będzie wysoki standard obsługi porównywalny do największych portów w Europie. Terminal będzie (…) dostosowany do potrzeb zarówno standardowego ruchu pasażerskiego, jak i do wymagań biznesowej klasy podróżnych – poinformował Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Terminal to atut w rozmowach z wieloma inwestorami, dla których dostęp do usług lotniczych jest kluczowym elementem w planowaniu strategii rozwoju – dodał Tomasz Gondek z Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Wrocławski port dysponuje szeroką ofertą, dostosowaną do potrzeb wszystkich grup pasażerów. Proponuje m.in. krajowe loty do Warszawy i Gdańska oraz biznesowe połączenia z Frankfurtem, Düsseldorfem i Kopenhagą – ośrodkami, skomunikowanymi ze wszystkimi miastami na świecie. Niedawno lotnisko stało się także pierwszą w Polsce i drugą w Europie Środkowo-Wschodniej bazą linii Ryanair. Przewoźnik uruchomi swoje zaplecze techniczne we Wrocławiu do końca marca, a wraz z nim wprowadzi do rozkładu 7 nowych połączeń.
Biznesowa wizytówka
Nowy terminal wrocławskiego lotniska, którego otwarcie zaplanowano na marzec, ma przyciągać turystów i inwestorów. Przepustowość portu zwiększy się nawet do 7 mln pasażerów rocznie.