Giant

Biuro stworzone przez pracowników

Fotografia Piotr Lisowski
Maersk zajmuje się międzynarodowym transportem wodnym/ fot. Piotr Lisowski
Projekt nowej siedziby firmy Maersk był koordynowany przez jej pracowników, przez co powstało biuro dostosowane do ich potrzeb.

Zespół projektowy składający się z pracowników Maersk Polska, przy współpracy z architektem Zbigniewem Kostrzewą, przez ponad pół roku koordynował prace nad nową siedzibą firmy. Owocem współpracy jest powierzchnia 1 200 mkw, dostosowana do potrzeb 80 pracowników.

Prace nad nową siedzibą rozpoczęły się w kwietniu 2012 r. Na lokalizację wybrano centrum warszawskiego Mokotowa – Empark Mokotów Business Park. Nowe biuro oferuje 400 mkw więcej powierzchni niż poprzednie. Projekt oparty był na ankietach wypełnionych przez pracowników oraz koordynowany przez 7-osobowy zespół.

Ankiety pozwoliły nam stworzyć ramowy plan przeprowadzki. Ich rezultaty pokazywały, że nasi pracownicy najbardziej oczekują otwartej przestrzeni, detali nawiązujących do tradycji morskiej czy proekologicznych rozwiązań. Wszystkie opinie zostały przekazane architektowi – mówi Joanna Jurewicz, szef zespołu.

Z zespołem współpracował architekt Zbigniew Kostrzewa, laureat nagrody Red Dot Design Award 2012. Logistyka morska to tematy, które w procesie projektowania trudno bezpośrednio przełożyć na wnętrze, głównie ze względu na duże gabaryty elementów czy specyfikę materiału. Z drugiej strony zlecenia takie, jak biuro Maersk, wymagają od architekta niezwykłego poziomu kreatywności. Bardzo pomocny okazał się pierwiastek pomocy zespołu projektowego Maersk. Pomysły i oczekiwania przekazywane przez pracowników inspirowały i pozwalały zweryfikować niektóre koncepcje. Efektem tej współpracy jest oryginalne, komfortowe miejsce pracy z prawdziwie morskim charakterem, z którego jako twórca jestem dumny – komentuje architekt Zbigniew Kostrzewa.

Pracownicy są zadowoleni z nowego biura i współpracy z architektem. Część naszych pomysłów została naniesiona na plan przestrzenny. My z kolei byliśmy bardzo zadowoleni z zaproponowanej przez architekta koncepcji wprowadzenia do wnętrza elementów związanych z branżą morską i skandynawskimi korzeniami firmy – mówi Joanna Jurewicz.

Szefowa zespołu podkreśla, że najważniejsze było zapewnienie komfortu zespołowi, co udało się osiągnąć. Poprawiono również komunikację wewnątrz biura i stworzono salki konferencyjne. Powstała również przestrzeń dla siostrzanych marek. Nowe biuro użytkowane jest od połowy października.


0.0
Napisz pierwszy komentarz