Pozycjonowanie lokalne to w przypadku wielu firm strategia dużo skuteczniejsza niż skupienie się na ogólnokrajowych frazach. Rekomendowana jest przede wszystkim właścicielom wszelkiego typu biznesów stacjonarnych lub działających hybrydowo – zarówno lokalnie, jak i w internecie.
Pozycjonowanie stron przy koncentracji na frazach związanych z daną lokalizacją może okazać się najbardziej efektywną metodą na pozyskanie klientów związanych z lokalną społecznością i wybierających wyszukiwanie lokalne jako narzędzie pozwalające na znalezienie interesujących ich towarów i usług jak najbliżej domu.
Pozycjonowanie regionalne wymaga odpowiedniego, merytorycznego przygotowania oraz dokładnego przeanalizowania rynku. Przedsiębiorca, chcąc, by podejmowane przez niego wysiłki przyniosły oczekiwane efekty, musi więc powierzyć optymalizację strony i działania poza nią doświadczonej, profesjonalnej firmie. Co jednak musi wiedzieć na temat tego typu strategii? Jakie biznesy osiągną największe korzyści z pozycjonowania lokalnego? Na te pytania odpowiadamy poniżej.
Pozycjonowanie lokalne. Kiedy warto skupić się na lokalnych wynikach wyszukiwania? Sposób na promocję lokali gastronomicznych, usług i sklepów stacjonarnych
Pozycjonowanie lokalne, jak już wspomnieliśmy, to narzędzie sprawdzające się przy promowaniu firm działających w konkretnej lokalizacji. Sklep internetowy również może skorzystać ze skuteczności tego rozwiązania, ale pod pewnymi warunkami. Jednym z takich przypadków jest sytuacja, kiedy sklep prowadzi też sprzedaż stacjonarną lub przynajmniej oferuje swoim klientom możliwość odbioru osobistego. Lokalne pozycjonowanie strony okaże się też efektywną metodą dla firm, które poza prowadzeniem sprzedaży online, świadczą też usługi stacjonarne.
Jako że w pozycjonowaniu lokalnym chodzi pozyskiwanie klientów skoncentrowanych na danej lokalizacji, biznesami, które najczęściej decydują się na taką formę promocji i czerpią z niej najwięcej korzyści są przede wszystkim lokale gastronomiczne oraz firmy usługowe, budowlane i medyczne. Dbając o dobrą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania dla fraz lokalnych, mogą łatwiej dotrzeć do klientów na terenie danego miasta, powiatu lub województwa.
Lokalne SEO. Odpowiednie frazy kluczowe to podstawa sukcesu. Jak zagwarantować widoczność strony w wyszukiwarce Google dla zapytań lokalnych?
Lokalne SEO powinno opierać się przede wszystkim na doborze odpowiednich fraz kluczowych. Te składają się z części odnoszącej się do oferty firmy oraz lokalizacji i mogą wyglądać w następujący sposób:
- dentysta Szczecin
- ekipa budowlana kujawsko-pomorskie
- serwis GSM Warszawa Ochota
- sklep zoologiczny Poznań
- okna okolice Krakowa
Z punktu widzenia pozycjonowania lokalnego najważniejsze są wiec frazy typu long tail, czyli "z długim ogonem". Umiejętne wykorzystanie ich potencjału wiąże się z wieloma zaletami, wśród których największe znaczenie ma stosunkowo niska liczba zapytań i, co za tym idzie, mniejsza konkurencyjność oraz większa szansa na wypracowanie wysokiej pozycji. To zaś sprawia, że zorientowane na rynek lokalny działania w wyszukiwarkach internetowych wymagają mniej zaawansowanych prac ze strony specjalistów SEO i niższymi wydatkami ze strony przedsiębiorcy.
Lokalne wyniki wyszukiwania a widoczność. Odpowiednia optymalizacja strony internetowej to jeden z kluczowych elementów pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie lokalne, poza doborem właściwych fraz, powinno koncentrować się na zoptymalizowaniu strony. Ta powinna być odpowiednio nasycona wybranymi słowami oraz dostosowana - zarówno pod względem treści, jak i kodu - do sposobu oceny przez algorytmy odpowiedzialne za kształt wyników w wyszukiwarce internetowej. Jednym z najważniejszych elementów optymalizacji strony jest umieszczenie frazy sugerującej daną lokalizację w kluczowych miejscach, takich jak tytuły poszczególnych podstron, nagłówki, opisy meta description, adresy URL, opisy (znaczniki ALT) materiałów graficznych czy właściwa treść podstron.
Pozycjonowanie lokalne Google najlepsze efekty przynosi, jeśli przedsiębiorca zdecyduje się na stworzenie atrakcyjnej wizualnie i przede wszystkim funkcjonalnej wersji mobilnej strony swojej firmy lub jej responsywność. Jest to szczególnie ważne, bo różne badania sugerują, że około 2/3 klientów wyszukuje informacje i kontaktuje się z firmą, korzystając urządzeń mobilnych.
SEO lokalne pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów dzięki obecności w Mapach Google i Wizytówce Google. Czemu warto wykorzystać potencjał usługi Google Moja Firma?
Nowoczesne pozycjonowanie lokalne korzysta z narzędzi do promowania witryny dostępnych w ramach usługi Google Moja Firma. Dzięki tej wizytówce przedsiębiorca zwiększa swoje szanse na dotarcie klientów korzystając z aplikacji mobilnych internetowego giganta - przede wszystkim Map Google oraz Asystenta Google. Jest ona również dobrym sposobem na budowę pozytywnego, wiarygodnego wizerunku firmy opartego na opiniach wystawianych przez klientów - oczywiście pod warunkiem utrzymania najwyższych standardów obsługi oraz stałego monitorowania komentarzy.
undefined