We współpracy ze swoimi klientami i partnerami odpowiada na społeczne wyzwania i, uwalniając potencjał natury, oferuje najlepsze składnik na rynku żywności i zdrowia.
Roquette zatrudnia obecnie 8670 osób w ponad 100 krajach. Nowe biuro polskiego oddziału firmy zlokalizowane w kompleksie The Park zostało zaprojektowane przez pracownię Architekci Łosiak Siwiak, a jego umeblowanie firma powierzyła marce Kinnarps.
Klientowi zależało na utrzymanym w naturalnej stylistyce, przestronnym wnętrzu, które będzie wspomagać realizację misji marki w Polsce. Zdecydowano się na wybór zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska naturalnego rozwiązań do aranżacji wnętrz, jakimi dysponuje Kinnarps w swojej ofercie.
Zarówno w fazie koncepcyjnej, jak i wykonawczej, projekt toczył się w szybkim tempie. Na realizację prac wykończeniowych oraz całkowitą aranżację przestrzeni biurowej (obejmującą meble, zabudowy niestandardowe oraz zieleń biurową) przewidziano 6 miesięcy. Jednak największym wyzwaniem były utrudnienia związane z dystansowaniem społecznym podczas pandemii. Dzięki doskonałej współpracy wszystkich zaangażowanych, całość prac została przeprowadzona sprawnie, w zakładanym terminie.
Projekt przebiegał w ekspresowym tempie. Od pierwszego spotkania do złożenia zamówienia minęło tylko półtora miesiąca. Oprócz polskiej grupy roboczej w pracach koordynacyjnych uczestniczył także zespół HQ Roquette z centrali we Francji. Mimo szybkiego tempa współpraca z zarówno z przedstawicielami klienta, jak i z architektem, była wielką przyjemnością. Każdemu życzę tak zdecydowanych klientów – podkreśla Adrian Karwatiuk, Key Account Manager w Kinnarps Polska.
Przestronne i funkcjonalne wnętrze nowego biura
Aranżacja biura przygotowana na 54 stanowiska pracy obejmuje recepcję wraz z przestronnym lobby, open space, dużą salę konferencyjną oraz 5 mniejszych pomieszczeń do spotkań lub telekonferencji, 5 miejsc do pracy projektowej w przestrzeni otwartej i 4 gabinety dla kadry zarządzającej, a także pokój do odpoczynku, kuchnię i dużą profesjonalną kuchnię-laboratorium ze względu na specyfikę branży klienta.
W wyposażeniu stanowisk pracy zastosowano biurka typu bench z serii Nexus ze ściankami nabiurkowymi z serii Vibe oraz kontenery i szafy z serii Space, natomiast gabinety managerów firmy zaaranżowane w minimalistycznym stylu wyposażono w biurka z serii Oberon na drewnianych nogach. Wszystkie stanowiska pracy mają do dyspozycji komfortowe, lekkie fotele biurowe Esencia z oparciem z siatki.
Duża sala konferencyjna, którą można podzielić na dwie mniejsze, została wyposażona w składane stoły Foldex oraz sztaplowane krzesła na kółkach 5000CV, co zapewnia elastyczność aranżacji. Wyposażenie sali uzupełniają mobilne tablice Mood Fabric Mobile, które mogą także pełnić dodatkową funkcję przegrody akustycznej. W mniejszych salach spotkań zastosowano stoły Oberon na drewnianych nogach oraz komfortowe krzesła Embrace na obrotowej podstawie. Miejsca pracy projektowej wyposażono w stoły o dwóch wysokościach. W pierwszym przypadku wykorzystano stoły konferencyjne Nexus, a w drugim zastosowano rozwiązanie Ava o wys. 900 mm oraz stołki hokerskie Neo. Taka wysokość stołów projektowych zapewnia doskonały kontakt uczestników z osobami, które stoją, lub przechodzą obok, co umożliwia dynamiczny przebieg spotkań.
Doceniam bardzo dobry kontakt z zespołem Kinnarps, który udzielał wyczerpujących informacji o produktach, dotyczących materiałów, kolorystyki, właściwości pożarowych, etc. Same meble są wygodne, wykonane w jakości premium, a na szczególną uwagę zasługuje doskonały wybór kolorystyczny tapicerek. Podsumowując, współpraca przebiegła w sposób wzorcowy. Cieszy realizacja w 100% zgodna z projektem – mówi architekt Bartłomiej Siwiak z łódzkiej pracowni Architekci Łosiak Siwiak.
Spójny efekt końcowy
Pomieszczeniem wymagającym szczególnych rozwiązań jest specjalistyczna kuchnia-laboratorium ze względu na konieczność zastosowania odrębnej wentylacji, specjalistycznego sprzętu oraz przyłączy. Wyposażenie meblowe laboratorium stanowi stół wykonany na zamówienie oraz stołki Motus na kółkach, ułatwiające przemieszczanie się wokół blatu. Na uwagę zasługują także inne elementy wykonane na zamówienie, np. zabudowa w punkcie xero.
W wielu miejscach, do oddzielenia stanowisk pracy od ciągów komunikacyjnych, zastosowano stelaże z żywą zielenią, które nie tylko stanowią przegrodę akustyczną i wizualną, wpływają na jakość powietrza wewnętrznego, lecz także na każdym kroku podkreślą związek firmy Roquette z naturą.
W efekcie współpracy klienta, architekta i dostawcy oraz wykonawców niestandardowych elementów wyposażenia powstało spójne wnętrze o przemyślanym podziale funkcjonalnym i kolorystyce nawiązującej do firmowych kolorów marki Roquette. Sprawną realizację projektu, mimo wyjątkowych warunków okresu pandemii, zapewnił profesjonalizm oraz wsparcie na każdym kroku wszystkich współpracujących firm. Klient szczególnie docenił dyscyplinę w dotrzymywaniu wszystkich terminów, począwszy od udzielania informacji, poprzez ofertowanie, aż po finalną realizację dostaw.
Wszystko się udało, powstał spójny estetycznie projekt biura, które pozwala na realizacje założeń Roquette w tej części Europy. Cieszy nas udany finalny efekt pracy w dobie pandemii w postaci pięknych, funkcjonalnych pomieszczeń i rozwiązań meblowych! Aż chce się przychodzić do pracy – podsumowuje Agnieszka Jadczak, Area Sales Manager GBU Food, Central Eastern Europe & Balkans w Roquette Poland Sp. z o.o.
Wykorzystane w tym projekcie międzynarodowe wytyczne projektowe „Life at work” odzwierciedlają intencję zarządzania marką Roquette, aby rozwijać i ułatwiać nowe sposoby pracy z korzyścią dla dobrego samopoczucia pracowników i wydajności firmy.
Założenia opracowane przez agencję W we współpracy z François Mabille de Poncheville z działu marki przedstawiają nowy układ oraz branding przestrzeni Roquette. To podstawowe elementy, które wyrażają istotę marki w fizycznych lokalizacjach. Ich wdrożenie jest planowane we wszystkich biurach Roquette na całym świecie.
To była prawdziwa przyjemność doradzać i pomagać polskiemu zespołowi we wdrażaniu wizji Roquette w tych innowacyjnych miejscach pracy – podsumowuje Frédérique Géhin, główny projektant w agencji W z Paryża.
FAKTY
- Klient: Roquette Poland
- Architekt: Architekci Łosiak Siwiak
- Realizacja: wrzesień 2020
- Metraż: 1 300 m2
- Liczba stanowisk pracy: 54
Zastosowane rozwiązania z Grupy Kinnarps:
- stanowiska pracy bench - Nexus oraz biurka Oberon na drewnianych nogach,
- ścianki nabiurkowe – Vibe,
- pufy z serii Fields, stoły konferencyjne Nexus i Multicom,
- system szaf Space,
- fotele obrotowe – Esencia,
- fotel Invito,
- stoły składane Foldex,
- krzesła konferencyjne 5000CV,
- krzesła gościnne Embrace,
- krzesła do kuchni Polett – Kinnarps,
- stoły AVA, siedziska Boullee,
- stołki Neo oraz Motus,
- stoliki do kawy Curling – Materia,
- stół Conica, sofa Jefferson – Skandiform.
Pozostałe rozwiązania:
- Stojące donice na zieleń - Shima Garden, Fotele - Atticus Lounge, stoliki Speed i Peak, krzesła Ester – Johanson Design
- Tablice Mood Fabric Mobile – Lintex
- Lampy Funkia LED - Gotessons oraz Buzz – Atelie lyktan
Więcej informacji na stronie https://www.kinnarps.pl/inspiracje/roquette/