Giant

Biuro główne Unilever Polska

Artykuł

Nowa siedziba Unilever Polska w Eurocentrum Office Complex
Wnętrza biura zdominowały lekkie materiały, m.in. szkło pokryte grafikami
Nowa siedziba firmy Unilever Polska, znajdująca się w biurowcu Eurocentrum Office Complex została zaprojektowana przez pracownię Massive Design, natomiast system identyfikacji wizualnej wykonała Grupa Advertis.

Głównym zadaniem Grupy Advertis było stworzenie przestrzeni, która będzie miejscem inspirującym i wpłynie na poprawę jakości życia pracowników. Komfort pracy był jednym z czynników, które skłoniły firmę do przeprowadzki. Bliskość centrum miasta, węzłów komunikacyjnych a także infrastruktura usługowa dostępna w samym budynku utwierdzają nas w przekonaniu, że przeprowadzka była właściwą decyzją – mówi Jakub Zieliński, Office Coordinator & Project Implementation Specialist Unilever Polska.

 

Lekkość formy

 

Wnętrza biura zdominowały lekkie materiały – szkło pokryte grafikami, biały corian i fototapeta, obrazująca poszczególne marki, wchodzące w skład koncernu. Motywem przewodnim stała się niebieska kolorystyka, w której utrzymane są wszystkie elementy wyznaczające ciągi komunikacyjne. W przypadku tak dużej powierzchni i rozbudowanej struktury firmy, opracowanie systemu identyfikacji wizualnej jest wyjątkowo skomplikowanym i wieloetapowym procesem – komentuje Paweł Gardasiewicz, Prezes Grupy Advertis. Należy skonfrontować międzynarodowy, korporacyjny SIW z lokalnymi zasobami oraz potrzebami pracowników. Dopiero końcowym aspektem są kreatywne rozwiązania – praca nad formą.

 

Open space +

 

Firma Unilever konsekwentnie wybrała aranżację powierzchni w koncepcji open space, stąd koniecznym stało się przemyślane wyznaczenie tras, pokonywanych przez poszczególnych pracowników. Zastosowany układ ułatwia komunikację między pracownikami, choć z drugiej strony wymaga specjalnych rozwiązań, zapobiegających szumowi informacyjnemu. W siedzibie firmy wydzielone zostały strefy relaksu, wyciszone pomieszczenia do pracy samodzielnej, sale konferencyjne i kuchnie, a także – odbiegające od open spacowych powierzchni – stanowiska typu sharedesk, przeznaczonych dla pracowników gościnnych oraz pracujących w sposób mobilny. Aranżacja przestrzeni jest szczegółowo dopasowana do specyfiki pracy panującej w firmie Unilever.

 

Podział przestrzeni, którego nie wyznaczają ściany, otwiera duże możliwości dla rozwiązań designerskich, odbiegających od zwyczajowego wyobrażenia o biurze, nie tylko pod względem standardu wykonania i udogodnień dla pracowników, lecz także wystroju. Spędzamy w pracy znaczną część naszego życia, warto więc zadbać o to, aby było to miejsce przyjazne. Funkcjonalność powinna współgrać z estetyką. Kiedy pracujemy w komfortowych warunkach czujemy się docenieni, łatwiej identyfikujemy się z pracodawcą i chcemy być częścią jego sukcesu podkreśla Monika Gardasiewicz, Art Director Grupy Advertis.

 

Pracownicy zwracają coraz większą uwagę na wygląd siedziby firmy, który staje się równie istotny jak lokalizacja i pozycja na rynku. Nowa, atrakcyjna siedziba świadczy o rozwoju i przyczynia się do wzrostu wartości marki.


5.0
Napisz pierwszy komentarz