Mariusz Błachut, Prezes Zarządu Runway Sp. z o.o. opowiada o zastosowaniu samolotów turystycznych w biznesie.
Czym się Państwo zajmują?
Spółka Runway jest certyfikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego ośrodkiem szkoleń lotniczych. Prowadzimy szeroki zakres szkoleń – począwszy od kursu prowadzącego do zdobycia uprawnień pilota turystycznego a skończywszy na kursie do licencji pilotów liniowych – pozwalającej podjąć pracę w liniach lotniczych. Dla szerokiej grupy pilotów, którzy zdobyli uprawnienia i nie zdecydowali się na zakup samolotu oferujemy wynajem naszych samolotów dla celów prywatnych lub biznesowych podróży.
Spółka Runway dysponuje sześcioma różnymi typami samolotów. Dwuosobowe Cessny 150 i 152 pozwalają podróżować z prędkością 160 km/h i choć ich głównym zastosowaniem są szkolenia, cieszą się dużą popularnością w wynajmie ze względu na ekonomiczność – godzina wynajmu wraz z kosztami paliwa kosztuje jedynie 470 zł brutto. Czteroosobowe Cessny 172 pozwalają już zabrać rodzinę i bagaże. Przemieszczamy się z prędkością 200 km/h, a zasięg 800 km pozwala dotrzeć do każdego zakątku Polski bez międzylądowania.
W jaki sposób można korzystać z Państwa usług?
Wystarczy się umówić na spotkanie, gdzie dokładnie opiszemy jak wygląda szkolenie, przedstawimy propozycję umowy na szkolenie – możliwe jest też odbycie krótkiego lotu demonstracyjnego jeżeli mamy wątpliwości co do reakcji naszego organizmu na poruszanie się samolotem turystycznym. Później należy wygospodarować trochę czasu i po kilku miesiącach możemy już w pełni korzystać z naszych świeżych uprawnień pilota turystycznego.
Do kogo kierują Państwo swoją ofertę?
Przede wszystkim do ludzi z pasją, chcących samodzielnie pilotować samoloty zarówno w celach prywatnych jak i zawodowych. Licencja pilota otwiera przed nami nowe możliwości – dla przykładu budzimy się w sobotę – jest piękna pogoda – pakujemy rodzinę lub znajomych i lecimy z Krakowa na Mazury, nad morze lub w dowolne inne miejsce w którym chcemy spędzić weekend. Takich możliwości nie dają nam inne środki transportu – w tym linie lotnicze – które wymagają od nas wcześniejszego planowania przy zakupie biletów, a czas podróży samochodem czyni całą wyprawę bezsensowną.
Drugą grupą naszych potencjalnych klientów są osoby, które chcą zostać zawodowymi pilotami – nasze programy szkolenia pozwalają im zdobyć komplet uprawnień wymaganych do podjęcia pracy w liniach lotniczych.
Zastosowanie samolotów turystycznych w biznesie pozwala nam na efektywniejsze wykorzystanie czasu pracy. Co prawda sprawnie możemy przemieścić się pomiędzy Warszawą i największymi miastami w Polsce korzystając z siatki połączeń LOT-u, gdy jednak chcielibyśmy się przedostać z Gdańska do innych miast liczba opcji pozostaje już bardzo ograniczona nie wspominając już o mniejszych miejscowościach, przy których znajdują się lotniska i lądowiska. Do wykonywania startów i lądowań samolotem turystycznym wystarczy już kilkaset metrów przystosowanego wcześniej trawiastego pasa. W Polsce zarejestrowanych jest już ponad 300 lotnisk i lądowisk, a infrastruktura polepsza się z każdym rokiem.
Jaka grupa najczęściej korzysta z Państwa usług i czym według Pana spowodowana jest ich decyzja – pasja czy obowiązek?
Zdecydowanie przeważają pasjonaci lotnictwa, również młodzi ludzie zdobywający uprawnienia zawodowe kierują się w pierwszej mierze pasją – zawód pilota to niekoniecznie najłatwiejsza droga do zarabiania dużych pieniędzy. Wśród klientów mamy zarówno maturzystów jak i osoby pięćdziesięcioletnie. Klienci, którzy chcą poprzestać jedynie na licencji turystycznej to typowi przedstawiciele klasy średniej – przedsiębiorcy, kierownicy, specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów. Osoby, które chcą latać tylko rekreacyjnie powinny zarezerwować w domowym budżecie około 20-30 tysięcy złotych rocznie na wynajem samolotu – samo szkolenie to też podobna kwota.
- 1
- 2