Jak zwiększyć efektywność pracownika? - Artykuły : e-biurowce.pl
Giant

Jak zwiększyć efektywność pracownika?

fot. pixabay.com
ReflexSun - Rolety Screen (Refleksole)
Jednym z kluczowych elementów, które decydują o efektywności pracowników są warunki pracy. Dzięki ich optymalizacji można zwiększyć wydajność działań zatrudnionych osób.

 

Na szczęście z problemem nagrzanego biura i słonecznych odblasków można sobie łatwo poradzić. W miejscach, w których tradycyjne rolety się nie dają efektów warto zainstalować refleksole, czyli rolety screen. Rolety te mają doskonałe parametry termiczne i zatrzymują większość ciepła, dzięki czemu wnętrza nie nagrzewają się. Co więcej chronią też przed słońcem, ale w przeciwieństwie do tradycyjnych rolet materiałowych, umożliwiają również swobodnie wyglądanie na zewnątrz. Pozwala to pracownikom uniknąć poczucia zamknięcia i braku przestrzeni oraz zrelaksować wzrok spoglądając co jakiś czas za okno.

Rolety screen zapewniają także dostęp do światła dziennego, a miejsce pracy pozostaje jasne i dobrze doświetlone. Jest to bardzo ważne ponieważ oświetlenie jest kolejnym czynnikiem fizycznym, który wpływa na wydajność pracy. Sztuczne światło, zwłaszcza bardzo intensywne doprowadza bowiem do przemęczenia oczu. 

Na efektywność pracy wpływa także akustyka biura. Hałas przeszkadza w skupieniu czy porozumiewaniu się z innymi pracownikami, a to z kolei może skutkować różnymi pomyłkami. W nowoczesnych biurach stosuje się różne dzwiękochłonne panele czy sufity, które pomagają w walce z hałasem. 

Wydajność pracy wiąże się także z wystrojem biur. Nie bez znaczenia są kolory ścian, ponieważ niektóre barwy pomagają w skupieniu, inne pobudzają kreatywność, a jeszcze pomagają odpocząć (więcej: Kolor ma znaczenie). Z relaksem związane są też różne chillout roomy, w których pracownicy mogą udać się na krótki wypoczynek. Często taka chwila relaksu sprawia, że potem pracują oni bardziej efektywnie. 

 

  • 1
  • 2
Brak Oceny

2.0
Napisz pierwszy komentarz