250 miejsc w białostockim oddziale
Na polskim rynku z powodzeniem zadomowił się sektor outsourcingu. W większych miastach takich jak Warszawa, Kraków czy w Trójmieście nie brakuje centrów BPO/IT i SSC. Jednak i w mniejszych miastach pojawiają się firmy z sektora nowoczesnych usług. Tworząc swoje ośrodki poszukują one pracowników. Dobrym przykładem może być Białystok. Jest to miasto akademickie, w którym uczy się ok. 30 tys. studentów i to m.in. oni mogą podjąć pracę w zagranicznych firmach, które otwierają swoje siedziby w Białymstoku. Przykładem może być działająca w branży Business Proces Outsourcing (BPO) firma Transcom Worldwide Poland, która swój oddział otworzyła w biurowcu Świętojańska Office Building. Docelowo stworzy ona dla białostoczan ponad 250 nowych miejsc pracy. Już w czerwcu w białostockim oddziale pracę rozpoczęło 55 osób, a do końca tego roku powstanie kolejnych 150 nowych miejsc pracy. Najemca obiektu Świętojańska Office Building stał się tym samym nowym pracodawcą na lokalnym rynku. Firma została przyciągnięta przez nowoczesny biurowiec, w którym znalazła dogodne miejsce na lokalizację swojej siedziby. Budynek jest doskonale przystosowany do funkcji biurowych, bowiem został zaprojektowany z myślą o potrzebach firm i to głównie tych z sektora nowoczesnych usług biznesowych, usług wspólnych oraz technologii informatycznych. Działania zachęcające przedsiębiorców, by tworzyli jak najwięcej pracy dla białostoczan to nasz priorytet. Obecność w naszym mieście tak dużego przedstawiciela branży BPO to najlepszy dowód na to, że przynoszą one efekty – stwierdził Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku. Transcom Worldwide Poland nie jest pierwszą firmą outsourcingową, która zdecydowała się na ulokowanie swojej siedziby w stolicy województwa podlaskiego. Pierwsza z nich znajduje się na terenie kompleksu zlokalizowanego przy ul. Węglowej, a przy współpracy z miastem powstaje kolejna inwestycja, której inwestor chce stworzyć nawet 1000 miejsc pracy.
Potencjał mieszkańców Podkarpacia
Nowe miejsca pracy w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu tworzone są także w Rzeszowie. Wg szacunków w stolicy Podkarpacia w tym segmencie powstanie nawet 2 tys. miejsc pracy. Pracodawców do miasta ma przyciągnąć m.in. nowoczesny biurowiec SkyRes Warszawska. To właśnie ten obiekt na swoją siedzibę wybrała międzynarodowa firma doradcza Deloitte. W jej rzeszowskim biurze zatrudnionych zostanie 300 osób. SkyRes Warszawska to pierwszy wielkopowierzchniowy budynek biurowy klasy A w Rzeszowie. Do użytku został on oddany w grudniu 2015 r. Jest to przykład obiektu, który mimo że nie znajduje się w największym z polskich miast to z powodzeniem spełnia współczesne standardy, o czym może świadczyć wynajem powierzchni przez Deloitte. Decyzja tak dużej firmy o uruchomieniu swojego centrum usług w Rzeszowie świadczy także o atrakcyjności tego miasta jako lokalizacji dla projektów z sektora nowoczesnych usług biznesowych. W ślad za Deloitte mogą zatem pójść kolejne firmy. Sam SkyRes oferuje najemcom ponad 20 000 mkw., w których mogą oni ulokować swoje biura. Tworząc swoje siedziby firmy będą także poszukiwać pracowników i w dużej mierze rekrutować ich wśród mieszkańców Podkarpacia. Jest to także szansa na karierę dla absolwentów tutejszych uczelni wyższych. Rolą biurowców takich jak SkyRes jest właśnie przyciągniecie do Rzeszowa firm z sektora BPO, SSC, IT, oferując im dobrej jakości biura tak, by zechciały one tu zostać i skorzystać z potencjału mieszkańców regionu.
- 1
- 2